» تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .
فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
پروژه شناخت فلزات صنعتی پتاسیم و سزیم فریدون چراغک 1394/11/15 دسته بندی : پروژه و مقاله 0

اولين بار چيني ها از پتاس (شوره يا نيترات پتاسيم) براي تهيه باروت استفاده كردند. اولين ذخيره سنگي پتاس در سال 1839 ميلادي، در ضمن حفاري براي اكتشاف نمك، در استاس فورت آلمان به طور تصادفي كشف شد. تا آن زمان تأمين پتاس از منابع سنگي ناشناخته بود

فرمت ورد 41 صفحه

تمام پتاس جهان از ذخاير تبخيري همراه نمک استخراج مي شود که در اثر تبخير در اقيانوس ها، درياها و درياچه هاي قديمي تشکيل شده اند. اين ذخاير چينه بندي شده چندين متر ضخامت و صدها کيلومتر مربع وسعت دارند و معمولا زمين شناسي به علت چين خوردگي و گسلش پيچيده است و دانش زمين شناسي ساختماني نقش موثري در توسعه معدنکاري دارد. پتاس از شورابه هاي دريا ها، درياچه ها و صحراها نيز استخراج مي شود.اولين ذخيره پتاس در سال 1857 در آلمان هنگام حفاري شفت در يک معدن نمک اکتشاف شد. اولين ذخاير فرانسه در اوايل سال هاي 1900 با حفاري هاي نفتي اکتشاف شد و اين دو کشور تا آغاز جنگ جهاني دوم بيشتر نياز دنيا را تأمين مي کردند.

اولين بار چيني ها از پتاس (شوره يا نيترات پتاسيم) براي تهيه باروت استفاده كردند. اولين ذخيره سنگي پتاس در سال 1839 ميلادي، در ضمن حفاري براي اكتشاف نمك، در استاس فورت آلمان به طور تصادفي كشف شد. تا آن زمان تأمين پتاس از منابع سنگي ناشناخته بود. حفاري در ابتدا به منظور دستيابي به ذخاير نمك كشف شده علاوه بر سديم داراي پتاسيم و منيزيم نيز بود. در 1859 با استفاده از فرآيند خالص سازي براي جدا كردن كلريدهاي سديم و منيزيم از نمك كشف شده (كارناليت). پتاس معدني قابل استفاده شد و براي اولين بار به عنوان كود براي حاصلخيزي محصولات كشاورزي مثل پنبه و سبزيجات مورد استفاده قرار گرفت. به غير از منابع سنگي پتاس، از تبخير آب درياچه هاي شور نيز پتاس قابل استحصال است و درواقع اصلي ترين و بهترين منابع پتاس در ذخاير لايه اي از نمك زير زميني است كه داراي درجه خلوص بالا، تناژ زياد كانسنگ و هزينه معدنكاري كمتر و اقتصادي تر است. به علت حلاليت زياد كانيهاي پتاسيم، پتاس، موجود در ذخاير نمكي بهترين نوع براي كودهاي است.

فهرست

پتاسیم 3

تاریخچه پتاسیم 7

شرایط تشکیل وژنز پتاس 9

چگونگی کشف پتاسیم12

پیدایش پتاسیم 13

خواص پتاسیم 14

طرز تهیه پتاسیم15

کاربرد پتاسیم15

روشهای اکتشاف و استخراج و فرآوری پتاس18

روشهای عمده استخراج پتاس 19

روشهای متداول فرآوری پتاس21

ناخالصیهای پتاس و ضرورت فرآوری آن24

پتاسیم در بدن24

منابع غذایی پتاسیم25

کاربرد نیترات پتاسیم 27

پتاسیم در طبیعت27

عوارض کاهش پتاسیم در گیاه 27

پرمنگنات پتاسیم 29

کودهای پتاسیم دار 29

پتاسیم در آجر 30

کانی های پتاس31

آلونیتها (سولفاتهای آبدار) گرمایی31

کاربرد آلونیت31

کاربرد کائولینیت31

انواع کودهای پتاسه32

انواع کانسارهای پتاس32

سزیم34

کاربرد سزیم 36

تاریخچه سزیم37

پیدایش سزیم38

ایزوتوپ های سزیم38

هشدارهایی درباره سزیم 39

اثر سزیم بر سلامتی انسان 39

منابع 40


خرید و دانلود | 5,000 تومان
نوع فایل :ورد | تعداد صفحات :41
گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط